Legatura dintre somn si greutatea corporala

Programul de somn pentru pierderea în greutate. Generalitati

Ei vor să îi spun doar câte calorii să mănânce, cât să se antreneze și ce arzătoare de grăsime să ia. Dar răspunsul nu este atât de simplu, tocmai de aceea răspunsul meu este mai complex, pentru că trebuie să explic relația între hormoni și slăbire, influența stresului asupra pierderii din grăsime, de ce este o pierdere de timp să numeri caloriile, de ce trebuie să bei multă apă, să mănânci sănătos și organizat, sa faci mișcare regulată etc. Am observat însă că niciodată nu am vorbit destul despre importanța somnului în vederea slăbirii.

De ce este mai important somnul de calitate decât o oră de alergare la dimineața? Partea I-a: Fapte clare Suntem duși în eroare prin faptul că pentru pierderea grăsimii corporale este de ajuns să mâncăm mai puțin și să ne mișcăm mai mult. Pierderea sau depunerea de grăsime are cauze hormonale, iar cel mai mare motor al hormonilor din corpul nostru este somnul!

Pierdere în greutate - Frecvența de ardere a grasimilor - Pierdeți în greutate în timp ce dormi

Persoanele care dorm mai puțin de 5 ore pe noapte au șanse duble să devină obeze, decât cei care dorm ore. S-a făcut o legătura clară între lipsa de somn și greutatea corporală crescută. O altă cercetare cu titlul 'Short sleep duration and weight gain: a systematic review' a ajuns la aceleași concluzii — somnul puțin duce la creșterea greutății În Dupa 16 ani aceste date au fost ungeți pierderea în greutate de canelură. Din păcate, legătura dintre lipsa de somn și depunerea de grăsime este prezentă și la copii și adolescenți: Un articol publicat în Journal of Paediatrics a remarcat că copii care au restricții de somn trezire pe alarmă înainte de trezirea la o oră naturală au stratul adipos mai mare în copilărie.

programul de somn pentru pierderea în greutate

Partea a II-a: Care este explicația? După cum am mai spus, slăbirea sau îngrășarea sunt rezultatele schimbărilor hormonale sau dezechilibrul acestuia.

DIETĂ ÎN SOMN: Cum să pierzi în greutate în timp ce dormi

De aceea când culturiștii încep să folosească steroizi, compoziția lor corporală se schimbă destul de mult de la o zi pe alta. De aceea, persoanele care suferă de hipotiroidă încep să slăbească atunci când iau hormonul de tiroidă.

  • Câtă greutate pierzi în timpul somnului? - Sănătate -
  • Pierde greutatea cu condiționare
  • DIETĂ ÎN SOMN: Cum să pierzi în greutate în timp ce dormi
  • Pierderea în greutate în timpul somnului: 4 secrete care te vor ajuta să te trezești în formă December 5, Pentru a pierde în greutate, trebuie să depuneți efort: schimbați-vă dieta, faceți dieta corectă și respectați-o strict, faceți sport, monitorizați nivelul de stres.
  • Legătura dintre somn si slăbire

De aceea, când o femeie este însărcinată începe să rețină tot mai multă grăsime. Hormonii sunt destul de puternici, așa că dacă vrei să pierzi din grăsime mai bine ai grijă să funcționeze bine și în avantajul tău. În schimb, grelina are efect opus — nivelul crescut de grelină crește pofta.

Vezi mai multe articole din categoria stiinta-sanatate Medicul susţine că cei care urmează dieta slăbesc în jur de patru kilograme în prima săptămână, la fel fiind în fiecare săptămână ulterioară, un kilogram fiind pierdut în timpul somnului. În plus, persoanele care ţin dieta evită să experimenteze senzaţia de foame sau de pofte. Secretul dietei, respectiv motivul pentru care funcţionează atât de repede, este faptul că este creată special pentru a nu duce la pierderea masei musculare odată cu reducerea cantităţii de alimente. Efectul este pierderea în greutate chiar şi în timpul nopţii, fiind accelerat metabolismul. În celelalte şase zile ale săptămânii, trebuie să fie consumate alimente sănătoase, cum ar fi carne, peşte sau ouă, care să ajute masa musculară să-şi recapete energia.

Interacțiunea între cei doi hormoni joacă un rol vital în determinarea compoziției corporale. La o persoană sănătoasă, fără dereglări hormonale, leptina și grelina vor menține un echilibru între sentimentul de foame și rezervoarele de grăsime din corp.

programul de somn pentru pierderea în greutate

Un factor important care poate să ducă la această stare este lipsa de somn. Un alt factor este dat de mediul înconjurător în timpul somnului lumina și temperatura.

Legatura dintre somn si greutatea corporala

Știința a dovedit acest lucru. Înun studiu titrat Short Sleep Duration Is Associated with Reduced Leptin, Elevated Ghrelin, and Increased Body Mass Index Timpul scurt de somn este asociat cu nivelul redus de leptină, cu grelina crescută și indice de masă corporală crescutăcercetările spun că dacă somnul scade atunci programul de somn pentru pierderea în greutate nostru produce mai multă grelină și scade nivelul de leptină. Lipsa de somn te face să mănânci mai mult! Oamenii de ștință spun că leptina crește cu cât durata somnului este mai lungă, iar nivelul de grelină scade cu cât durata somnului este mai puțin, astfel ajută la reglarea nivelului de grăsime corporală.

Insulina Insulina este un alt hormon care joacă un rol vital în reglarea nivelului de grăsime corporală, și este mult influențată de durata de somn! Studiile arată că lipsa de somn poate avea influență negativă și asupra funcționării insulinei.

Câtă greutate pierzi în timpul somnului?

Efectiv, lipsa de programul de somn pentru pierderea în greutate poate să ne ne pună într-o stare de diabet. Deci știm că lipsa de somn provoacă creșterea poftei de mâncare și acum am aflat că lipsa de somn poate provoca și o stare de rezistență la insulină. Deci ghici ce se întâmplă după ce te trezești după un somn scurt? Ți tare foame și corpul nu poate goli glucoza din corp, pentru că insulina a fost desensibilizată.

Dacă căutai starea perfectă de hormoni pentru a face pe cineva să fie gras, atunci aceasta este!

programul de somn pentru pierderea în greutate

Și milioane de oameni își fac aceasta doar prin faptul că nu dorm destul. Stresul și cortizolul Un alt hormon pe care îl influențează somnul este cortizolul. Cortizolul este uneori descris ca și hormonul de stres, ceea ce este adevărat dar cortizolul nu servește acea imagine de diavol pe care mulți o descriu.

Cortizolul urmărește un ciclu natural în mod idealare nivel mai programul de somn pentru pierderea în greutate dimineața și este mai scăzut seara, astfel ne ajută să ne liniștim și să adormim mai ușor.

Pierderea în greutate în timpul somnului: 4 secrete care te vor ajuta să te trezești în formă

Dacă acest ritm natural este întrerupt de exemplu: nivel ridicat de cortizol searanu numai că adormim mai greu știi acel sentiment când corpul este rupt de oboseală dar mintea nu te lasă să adorminivelul ridicat de cortizol seara este legată și de provocarea rezistenței la insulină și obezitate. Antrenamentul de seara și expunerea la lumină albastră pot cauza nivel ridicat de cortizol.

La ce afectiuni sunt predispusi cei care nu dorm suficient Dată publicare: Autor: Stirileprotv Un somn odihnitor ne ajuta sa slabim, pe langa faptul ca ne aduce buna dispozitie si chef de munca. Este concluzia la care au ajuns medicii, care ne recomanda sa dormim 8 ore pe noapte si sa ne alegem cu grija salteaua. Statisticile arata ca peste un milion de romani sunt diagnosticati oficial cu o tulburare grava a somnului, insa specialistii cred ca numarul celor care sufera de insomnii este mult mai mare. Este trecut de ora doua noaptea, insa pentru multi bucuresteni somnul este doar un detaliu. In foarte multe blocuri ferestrele sunt luminate.

Dar nivelul ridicat de cortizol și adormirea grea nu sunt singurele problemele. Lipsa de somn este un stres nedorit asupra corpului, pentru că somnul are scopul să ne descărcăm din stresurile adunate în timpul zilei recuperare și refacere după antrenament, eliminarea toxinelor etc.

programul de somn pentru pierderea în greutate

Lipsa somnului nu doar împiedică acest proces de recuperare, ci crește nivelul de stres în corp însemnând că corpul are nevoie de mai mult somn pe viitor ca să facă față stresului crescut. În regulă, acum știm că somnul crește nivelul de cortizol, dar ce legătură are aceasta cu mărimea taliei? Nivelul ridicat de cortizol are impact asupra metabolismului de glucoză creierul folosește mai puțină glucoză dacă somnul nu este de ajuns, dacă cunoști senzația de ceață atunci când nu ai dormit destul, aceasta este cauzareducând hormonii puternici ca și testosteronul, ceea ce poate să ducă la rezistență de inzulină și suprimă melatonina.

  • De ce lipsa de somn ingrasa? | bugetmedical.ro
  • Cum poate un om să- și piardă grăsimea coapsei
  • Legatura dintre somn si greutatea corporala
  • Îmbunătățirea somnului și a metabolismului Puteți estima numărul de calorii arse în timpul somnului și puteți calcula modul în care se potrivește cu un plan de slăbire, dar asta nu garantează că veți pierde în greutate în timp ce dormiți.
  • Legătura dintre obezitate și privarea de somn | Fundația Somn - Subiecte De Somn

Melatonina semnalizează corpul dacă este zi sau noapte și astfel corpul poate prelucra procesul metabolic corespunzător. Melatonina are caracteristici de anti-oxidanți, care ne ajută să luptăm împotriva bolilor și programul de somn pentru pierderea în greutate.

Obezitatea și somnul

Iar cele mai importante roluri care le are melatonina în corp sunt legate de impactul asupra sensibilității insulinei, reglarea temperaturii, reglarea consumului de energie, nivelului de leptină și grelină. Aceasta ajută corpul să ardă excesul de energie consumat în timpul zilei prin activarea celulelor din creier și asigură nivelul optim de leptină și grelină. Trebuie să fie clar că un ciclu întrerupt și neadecvat va cauza efecte distrugătoare la nivelul hormonilor — o problemă ce duce la îngrășare.

Să vedem ce se întâmplă în timpul nopții într-un corp sănătos cu acești hormoni: După 4 ore de somn în întuneric se produce melatonina. Atunci când aceasta se întâmplă, leptina creează un val de grăsime care este lansată pentru a fi utilizat ca și sursă de energie.

Legătura dintre somn si slăbire

Tiroida ta este supra-reglată, stimulând metabolismul arzând excesul de energie consumat în timpul zilei În același timp, mitocondria începe să ardă acest combustibil ca să mențină o temperatură stabilă pe timpul nopții. Toate acțiunile de sus au efect când dormim ore pe noapte, zi după zi. Insulina ridicată de la o masă mare înainte de culcare poate provoca oprirea acestui proces, la fel și expunerea la lumină artificială pe timpul nopții mai ales lumina albastră.

Somnul adecvat și combinat cu excluderea luminii albastre, pe lângă un mediu înconjurător natural te ajută să rămâi în formă fizică normală. Dar nu numai durata somnului joacă rol în determinarea ajutorului melatoninei să rămâi în formă, ci un ritm circadian aliniat în mod corespunzător este la fel de crucial.

Un ritm circadian nealiniat de exemplu din cauza lucrului în schimb de noapte, sau călătorie, sau doar că ai stat până târziu la lumina albastră este asociat cu un procent crescut de obezitate. Hormonul de creștere GH-growth hormone Acest hormon este lansat în cantitatea cea mai mare atunci când suntem în etapa de somn lent.

Deci lipsa acestei etape de somn duce la nivel scăzut de hormoni de creștere în corp, ca și consecință, nivelul scăzut al GH-ului duce la scăderea masei musculare și al densității oaselor, iar grăsimea corporală crește.